You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
ליגת האלופות - מכבי קרית גת, נוער - שפלה
כמה קשה - ככה מתוק. שחקני קרית גת עם צלחות האליפות (צילום: ולדי מויסייב)

ליגת האלופות - מכבי קרית גת, נוער - שפלה

הקבוצה של דוד שלמה זכתה באליפות בזכות יחס פנימי טוב יותר ממכבי קרית מלאכי. סיכום עונה וראיון עם המאמן המצליח, בכתבה הבאה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
צילום: ולדי מויסייב

פינת ליגת האלופות - פינת הפרגון וההצדעה שלנו לקבוצות שזכו באליפות רשמית בשנתוני הנוער והנערים, מגיעה היום לנקודה הדרומית ביותר בגזרת קבוצות הנוער, מכבי קרית גת - אלופת ליגת שפלה - ליגת הנוער הקצרה ביותר, ששוחקה רק 16 משחקים, מאחר ו-4 קבוצות מבין ה-13 ששובצו לליגה התפרקו ובהתאחדות לכדורגל לא מצאו לנכון לעשות לוח משחקים חדש עם שלושה סיבובים. כדורגל ישראלי במיטבו…

שתי הקבוצות שניהלו מאבק עיקש על זכייה באליפות הן מכבי קרית גת ומכבי קרית מלאכי - שסיימה את העונה שבועיים לפני קרית גת, בגלל עיוותי לוח המשחקים, כשלזכותה יתרון של 6 נקודות ושני משחקים עודפים על פני קרית גת, שידעה שאם תנצח בשני משחקים אלה היא תגיע למספר נקודות זהה לזה של קרית מלאכי, שעל פניה יש לה עדיפות מאחר ובצמד המשחקים בין הקבוצות קרית גת ניצחה 1:3 בביתה את קרית מלאכי, שסיימה בתוצאת שוויון 2:2 את המשחק בו אירחה את קרית גת, שלבסוף חגגה זכייה באליפות, בעוד שקרית מלאכי כשלה במשחק הפלייאוף מול מכבי עמק חפר והיא תנסה בעונה הבאה להשלים את מלאכת העליה לליגה הארצית.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏אנשים משחקים כדורגל‏, ‏אנשים משחקים פוטבול‏‏‏ ו‏טקסט שאומר '‏‎SIN TEWNOME REVEN NOW ME CHING THENMAE VE NOW BRING BRING THEMH HOME NOW‎‏'‏‏
לא שכחו את המסר החשוב ביותר. שחקני קרית גת חוגגים אליפות עם חולצות עם מסר להחזרת החטופים

מכבי קרית גת ומכבי קרית מלאכי סיימו את העונה האחרונה עם צבירה של 43 נקודות מ-48 אפשרויות - 89.5 אחוזי הצלחה. הגנת קרית גת בראשותם של השוער - יהב זחטר והבלם - לירן חנניה, שניהם ילידי 2006, ספגה את כמות השערים הנמוכה בליגה - 21 שערים בלבד, לעומת 23 שספגה קרית מלאכי, שכבשה 82 שערים - הכמות הגבוהה בליגה, לעומת 79 שכבשה קרית גת - לזכותה כבש 31 שערים החלוץ, ניר דרעי - מלך שערי הליגה, בעוד שסגנו בטבלת מלך שערי הקבוצה, הקשר חריג הגיל והקפטן, אורי נומה, כבש 17 שערים.

בראשית דבריו, דוד שלמה שם את ההישג בפרופרוציות המתאימות לרוח הזמן: "קודם כל, אני רוצה להודות לשחקנים ולצוות המקצועי על עונה גדולה ושמחה, שגרמה לנו לאושר רב בימים קשים כאלו. אני רוצה להקדיש את הזכייה באליפות כמובן לזכר הנרצחים ולנשיאת תפילה חזרת השבויים וחיילי צה"ל במהרה אמן".

מה עשה את ההבדל ביניכם לבין קרית מלאכי במאבק האליפות הכל כך מרתק הזה?

"אנחנו פשוט היינו קבוצה יותר שלמה ויותר איכותית, אבל מלאכי קבוצה נהדרת שניצחה את כל המשחקים חוץ מאלה שמולנו. הדבר הכי קשה לקבוצה, זה לדעת שאסור למעוד אפילו פעם אחת. קרית מלאכי איתגרו אותנו מאוד. זה דבר מטורף להצליח ככה בתוך כל הלחץ ושאפו לשחקנים, שהצליחו לסיים במקום הראשון ולעלות ליגה".

הליגה הוקפאה בגלל המלחמה, חזרתם לליגה מקוצרת מאוד עם הרבה מחזורים חופשיים, בגלל לוח משחקים מעוות. איך שומרים על מתח בסיטואציה כזו?

"היה הרבה קושי להחזיק את הסגל עירני ודרוך, גם בעקבות המלחמה בתקופה שלא ידעו כלום ולא היה צפי לחזרה. כשכבר חזרנו אז התפרקו קבוצות בעקבות המלחמה ויצר רצפים ארוכים יותר. עשינו המון שיחות אישיות ושיחות קבוצתיות דיברנו על המטרה הגדולה שלנו - שהיא לעלות ליגה. יצרנו משימתיות אצל השחקנים, שהבינו שיש משימה ומטרה גדולה ואנחנו צריכים לעשות את זה. בדרך עשינו המון משחקי אימון נגד קבוצות בליגה הלאומית והארצית וגם שם התמודדנו יפה מאוד ושאבנו ביטחון".

מה דעתך על כך שההתאחדות לא עשתה לוח משחקים חדש?

"ציפיתי שהתאחדות לכדורגל תיקח כל ליגה כמשהו פרטני ותשנה את מבנה הליגה הספציפי. למשל, בליגה שיש בה רק 9 קבוצות אז לשחק 3-4 סיבובים ולא שניים, כי לא הגיוני שקבוצת נוער תשחק בשנה רק 16 משחקים רשמיים. יותר סביר לשחק 24 מחזורים לפחות, אבל  זה לא נעשה וזה בסדר. מנה שכן, לפחות המקום השני הוביל לפלייאוף וזה הכניס קצת אקשן ותחרותיות בליגות".

מה המטרות לעונה הבאה?

"לייצב ולייצר בסיס חזק בליגה הארצית, לנסות אפילו אולי להעפיל כבר בשנה הראשונה. בטווח הארוך קרית גת חייבת לתקוע יתד בליגה הלאומית לנוער  כי יש המון שחקנים מצוינים במחלקה וחייבים שיהיה להם למה לשאוף ולפתח את המועדון, במקום לשחרר המון שחקנים בגילאי 14 שייסעו רחוק להתפתח במקומות אחרים. אני מקווה שנראה כמה שיותר שחקנים שמקבלים הזדמנויות בקבוצת הבוגרים בעונה הקרובה".

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים משחקים כדורגל‏, ‏אנשים משחקים פוטבול‏‏‏ ו‏טקסט‏‏
תמונת ניצחון. דוד שלמה בטקס הענקת צלחת אליפות לצד נציג ההורים ולצד המנהל המקצועי, אילן כנפו


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...